I'm going on an Adventure!

Het komt nu steeds dichterbij: mijn reis naar Noorwegen. Overal op TV en in tijdschriften lijkt iedereen er ook van op de hoogte te zijn. Noorse reisjes, Noorse zalm in de aanbieding, een Noorse zangeres in een programma, verhalen over mensen die in Noorwegen wonen... stom toeval? Ik weet het niet. Maar daar schrijf ik niet om: ik heb namelijk vandaag mijn officiele acceptatiemailtje binnen! Dat betekent dat mijn avontuur bijna kan beginnen.

Mijn gegevens bevinden zich nu ergens in het hoge Noorden en zullen vergeleken worden met (hopelijk) leuke en lieve families die op zoek zijn naar een au pair. Binnenkort zal ik dus één of meerdere profielen van families te zien krijgen waar ik mee in contact kan komen. Het werkt namelijk van twee kanten: zij kiezen mij wel of niet als au pair, maar gelukkig heb ik ook nog wat te zeggen. Spannend, ik ben echt zo benieuwd bij wie ik terecht kom, hoeveel kinderen er zijn, hoe oud ze zijn, en ook niet onbelangrijk: in welke plaats ik terecht zal komen. Zoals ik al eerder schreef, zal dit waarschijnlijk (rondom) een van de drie grote plaatsen zijn - Oslo, Stavanger of Bergen -, maar je weet natuurlijk nooit zeker of dat ook zo is. En wie weet kan ik dan ook wel op zoek naar andere au pairs die zich in dat gebied bevinden.

Daarna begint natuurlijk het grote geregel: vliegtickets zijn nog de minste zorg (alhoewel, waar vind ik een ticket waar ik íets meer dan 20kg mee mag nemen? Dat is echt weinig voor een jaar). Daarnaast moet ik van alles opzeggen: telefoonabonnement stopzetten, dierentuinabonnement overzetten, treinabonnement stopzetten, wat doe ik met mijn bankrekening en zorgverzekering... allemaal vragen en regelingen: ingewikkeld! Gelukkig heb ik mijn ouders die me daar hier en daar wel mee kunnen helpen, anders had ik het ook allemaal niet geweten. En ik ben ook naar de workshop van Travel Active geweest waar we heel veel informatie kregen (en achteraf gelukkig ook toegestuurd kregen). Gaat helemaal goedkomen dus!

Morgenavond heb ik een EHBO-cursus, ook aangeboden vanuit de organisatie. Leek me toch wel handig om goed voorbereid op reis te gaan. Nu alleen nog een beetje Noors leren...

Ha det bra!

Reacties

Reacties

mama

Nog heel even geduld! Komt goed.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!