Augustus, week 2-3!

----English below ----

Het is weer een tijdje geleden, maar hier ben ik weer met een nieuwe blog! Het is hier momenteel best druk en ik maak aardig wat overuurtjes, dus ik had nog niet veel tijd (of energie over) om te schrijven. Ik vergeet zelfs wat ik allemaal heb gedaan!

We zijn in ieder geval naar de Drie Zwaarden geweest, waar ik eerder al foto's van online had gezet. Het is echt een van de mooiste plekken hier (vind ik), omdat het ook aan het water ligt. Zeker als de zon schijnt en de lucht blauwe is (heel zeldzaam hier), is het één van de mooiste plekken!

Natuurlijk breng ik de meeste tijd door met de kinderen en dan met name Fiona, omdat zij nog niet naar de kinderopvang gaat. Meestal neem ik haar wel mee als ik Nathaniël weg breng, wat de laatste tijd nog wat problemen kan veroorzaken omdat hij álle auto'tjes mee wil nemen en dat kan natuurlijk niet. Hij mag er één kiezen, en dat is lastig als je 12 favorieten hebt. Fiona vindt het meeste gelukkig wel prima. Ze is helemaal aan me gewend, dus dat is erg fijn! Behalve als ze moe is en in de auto moet... dan is de wereld te klein en schreeuwt ze het liefst zo hoog mogelijk, non-stop, een half uur lang. Moest dat laatst een half uur volhouden in de auto, je wordt echt gek, haha! Gelukkig viel ze éindelijk na een half uur in slaap. Heb laatst zelfs 1,5 uur rondgereden omdat ze in slaap was gevallen in de auto. En dan is Silje van: "Ja, blijf maar rondrijden". Dus ik heb heel Stavanger weer gezien. Maar meestal zijn ze allebei heel lief, en Nathaniël is gewoon in z'n "Nee!" en "Ik wil een film zien, maar ik wil géén film zien!"-periode, zoals alle peuters op een gegeven moment. Niets aan te doen. 'Goed' om te zien dat hij het niet alleen bij mij doet, maar bij iedereen.

Verder... pas in het mooie weer nog een paar keer een wandeling gemaakt. Met Fiona in de wandelwagen naar een kleiner centrum hier dichtbij, en ook met Silje, haar broer, Fiona en de hondjes naar een mooie plek bij een groot water. Helaas hadden we geen zwemkleding mee, want iedereen was daar aan het zwemmen en het was zo lekker warm! Volgende keer aan denken... Het mooiste stuk was toen we bovenaan waren, waar ook paarden liepen. Alleen was dat een beetje eng, want ze waren groot en heel dichtbij en op een gegeven moment té dichtbij, dus toen zijn we maar weer weggegaan. Het heeft wel mooie foto's opgeleverd!

Verder is Silje nu druk bezig met solliciteren en voorbereiden op een nieuwe baan. Vandaar de extra overuren. Kim is ook veel aan het werk, dus als bedankje voor mijn flexibiliteit heb ik namens zijn werk een cadeaukaart gekregen om lekker te gaan shoppen! Hopelijk heb ik daar binnenkort een keer tijd voor, want koopzondag of koopavond hebben ze hier nog nooit van gehoord helaas.

Ik hoop dat het de hele week nog zulk mooi weer blijft (en de weken daarna ook natuurlijk). We hebben welgeteld 'al' één keer de BBQ aangehad. Normaal is dat hier dus heel vaak, maar nu komt het er gewoon niet van, jammer! Alhoewel, er gaan voornamelijk worstjes en hotdogs op, en dat is nu niet persé mijn favoriet...

Nou, dat was het weer! Ik had vandaag schoonmaakdag en alles is opgeruimd, dus ik ga even relaxen. Oh, en ik heb misschien een balletschool gevonden! Moest maandag even terugmailen en dan kan ik een proefles meedoen om te kijken of het wat is en in welk niveau ik mee kan doen. Ben benieuwd!

-------------------------------------------------------------------------------------

AUGUST, WEEK 2-3!

It's been a while, but here is my new blog! The weeks are so busy right now and I've worked a lot of extra hours, so I didn't have much time (or energy) to write. I'm even starting to forget what I did all these days!

We've been to the Three Swords, pictures can be found in the folder 'Other'. It's one of the most beautiful places here (I think), especially because it's near the water. It looks beautiful when the sun is shining and the sky is blue (very seldom).

And of course I spend most of my time with the kids, especially Fiona because she isn't in Kindergarden yet. Most of the time I bring her when I bring Nathaniël there. Nathaniël is making some problems of that last days, because he can only bring one car and that is hard when you have 12 favourites. Fiona is most of the time okay with everything, she is all used to me now, so nice! Except when she is tired and has to be in the car. Then she is like a siren, screaming your brains out of your head. As high as possible, 30 minutes non-stop. I drove for 1,5 hours last time because she had finally fallen asleep, and then Silje is like "yeah just keep driving". So I've seen all Stavanger. But most of the time they are very sweet. Nathaniël is just in his "NO!" and "I wanna see a movie but I don't want to see a movie!"-period. Must be very frustrating for him as well, since he can't really help it. It's just a todler-thing. But it's 'good' to see that he also does it with other people, and not only with me. Not my fault...

Furthermore, made some pretty walks now the weather is finally okay. With Fiona in the trolly to a shopping center nearby, and with Silje and her brother and Fiona and the dogs to a beautiful forest - water - nature place thingy. Sadly we didn't bring swim gear, because the weather was so good and everyone was swimming there and yeah.. jealous. Next time we have to think about that! We also ran away from some scary horses, but I made some beautiful pictures as well.

Silje is now very busy with all kind of interviews and preparing for a new job. So that's why I work a lot of extra hours. Kim is a lot at work as well, so as a 'thank you' for my flexibility and extra hours, I got a shopping card! Hopefully I will have some time for that soon, since the shops are never open at night or on sundays.

Hopefully the weather will be good all week (and after that)! We only did a BBQ once sadly. Well, I don't like hotdogs and sausages that much anyways, since that is the only thing they put on the BBQ anyways...

Well, that was it! Today was my cleaning day, so I'm gonna relax now. Oh and I found a ballet school! Gonna mail them monday again, so I can visit a class to try it out and see what level I should be in. Excited!

Reacties

Reacties

Opa Dalloyaux

Nou, ik heb weer genoten van je avonturen en je leuke foto's.
Mag je gebruik maken van de auto van de familie als je met de kinderen er op uit gaat? Daar bof je dan weer bij. Je ziet uiteraard meer met dan zonder auto.
Wat goed, dat je misschien weer deel kunt nemen aan balletlessen!
Die kleine Fiona zal je wel eens tot wanhoop brengen met haar gekrijs, maar bedenk dan, dat je niet alles kan hebben, i.c. een rustig kind.
Ik wens je sterkte.
En bedenk ook, dat je niet de enige kinderverzorgster bent, die wel eens last heeft met de haar toevertrouwde kinderen.
Ook onze kinderen waren wel eens onredelijk...
Gaat vanzelf over, hoor.
Het is hiert al een paar dagen heel mooi weer. We genieten, net als jij van mooie blauwe lucht met soms wat stapelwolken, prachtig!!
Zo, dat is het voor vandaag.
Blijf gezond en blijf lachen, dan geniet je het meest.
Liefs en kussen van
Opa.

Nicole

Hoi, Nathalie.
Leuk om je blogs te lezen, en leuk dat je een shopcard hebt gekregen. misschien kan je het combineren met oppassen op Fiona? Zet je haar in de auto en rijdt naar de stad. De kinderwagen mee en dan lekker samen shoppen? Hier is het heel lekker weer nu. Groetjes, Nicole xxx

Oma

Hoi Nathalie,
Leuk dat je die shopcard kreeg.Alles is daar wel erg duur he ?
Fiona is een lekker ding.Wil ze die "strik"wel op haar hoofd? De meeste kinderen grijpen zoiets meteen er af!
Die foto van dat knulletje met die honden is leuk.Ja, het weer is bij jullie nu ook eindelijk lekker.
Dat werd wel tijd, na al die regen.
Ik ben benieuwd naar die balletschool. Het zou wel leuk voor je zijn.
We horen wel hoe het afgelopen is.
Groetjes, en liefs,
Oma.

Anne-Pim

Hoi Nathalie,

Ik plaats deze reactie omdat ik onderzoek doe naar Nederlandse reisbloggers en hoe je succesvol een reisblog kan bijhouden. Hopelijk wil je 5 minuten de tijd nemen om de onderstaande vragenlijst in te vullen. Het is snel gedaan en helpt mij enorm. Ook leuk, omdat je inzicht krijgt in je eigen gedrag en motivatie. Als je mij een mailtje stuurt, dan zal ik je als het af is de resultaten van het onderzoek toesturen.

Groetjes,

Anne-Pim van Oostveen
annevanoostveen@gmail.com

Link:


https://nhtv.eu.qualtrics.com/SE/?SID=SV_29rn7tp1ga1LwBD

Marije

Leuk om te lezen weer :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!