Verrassingen, Nederland & Watersplash!

Terug van weggeweest! Letterlijk, want vorig weekend bevond ik me namelijk "onverwachts" in Nederland! Als verrassing voor mijn familie ben ik, met mijn vrienden in het complot (bedankt Marije & Charlotte!), een weekendje bij mijn ouders en opa & oma in Zeeland geweest. Wat waren ze verrast, zo leuk dat het plan is gelukt! Ik had helemaal niet verteld, alleen mijn vrienden wisten ervan. Marije & Reinier haalden me van Schiphol en daar hebben we 's avonds trouwfoto's gekeken, bij een vuurtje gezeten en lekker bijgekletst. Superleuk om iedereen weer te zien! Midden in de nacht nog de trein uitgezocht en de volgende ochtend vroeg de intercity vanuit Amsterdam naar Amersfoort genomen.

Daar stond Charlotte met open armen op me te wachten (via whatsapp: "Nog 2 minuten!" ... "Nog 1 minuut!" ... "Nee nog 30 seconden!"). Vlug even een koffie gehaald en hop, op weg naar Zeeland, waar mijn familie nog van niets wist. Van te voren had ze spullen opgehaald bij Joël (mijn broertje, voor wie dat niet weet), zodat ik daar het hele weekend kon blijven. Heerlijk om weer wat andere kleding te hebben! Rond een uur of tien reden we zeeland binnen met een enorme regenboog aan de horizon. Toen we na nog een stukje rijden het bordje Burgh-Haamstede tegenkwamen, zijn we gestopt om te facetimen met m'n ouders. Mamma nam op en had natuurlijk niets door. Ik stond met alleen maar bosjes op de achtergrond, dus dat kon overal zijn. We hebben een hele tijd gekletst, ook nog met m'n opa en oma, en toen mamma weer terug kwam, kwam Charlotte in beeld. Toen dachten ze dat Charlotte bij mij in Noorwegen was, haha! Toen zijn we omgedraaid naar het Burgh-Haamstede-bord en toen hadden ze pas door dat we in Zeeland waren. Iedereen helemaal overdonderd, de hond Indy helemaal blij, superleuk!

Het was een ontzettend leuk weekend en zo leuk om een heleboel mensen weer te zien. In Zeeland veel naar het strand geweest, de dorpjes in, ijsjes gegeten, een jazz-festival-optocht gezien en naar een Pasar Malam geweest (de derde al dit jaar denk ik?). Daar ook een oude schoolvriend van mijn vader tegengekomen. Wat blijkt: zijn zoon woont ook in Stavanger! Dus daar ben ik mee in contact gekomen, maar daar zal ik straks nog even over schrijven.

Op maandag gingen we weer richting Soest. Ook daar nog weer vanalles gedaan: vooral kleding gewisseld en weer ingepakt, nog even met Job afgesproken, naar het dorp geweest OP DE FIETS (ik mis mijn fiets best hier) en de DVD van mijn balletvoorstelling opgehaald. 's Avonds kwam heel team Luxemburg (aka "De Duif") nog op bezoek, en het was alsof ik nooit was weggeweest, superleuk! Dinsdagochtend was het al weer tijd om terug te vliegen, en dat was best gek. Echt weer even twee dagen wennen, verstand op 0 en gaan!

Gelukkig zit ik weer helemaal op mijn plek en is ook het normale leven hier weer een beetje op gang aan het komen. Silje is redelijk hersteld van haar operatie, Fiona heeft af en toe een paar uurtjes proef-draaien op de kinderopvang (wat ze superleuk vindt) en we hebben zelfs weer een normale schoonmaakdag gehad ;)(joepie). Vandaag was zelfs mijn eerste vrije zondag in een maand! (wél joepie!). Maar goed, even wat anders nog.

Afgelopen donderdag ben ik er voor het eerst 's avonds op uit geweest. Zoals ik zei kreeg ik via mijn vader en zijn oude buurjongen contact met die zoon. Op donderdagavond zijn hier Salsa-avonden in het Victoria Hotel, dus we hadden afgesproken om eerst wat te gaan drinken en vervolgens daar heen te gaan. Kwam ik ook nog zomaar iemand uit Soest tegen! Heel bizar... we herkenden elkaar eerst ook niet, hij kwam naar een hostel vragen in de buurt. Toeval bestaat echt niet, zeg ik altijd maar. Nou dat blijkt wel weer. Wat doet iedereen ineens in Stavanger? Wie is de volgende?

Wink
Superleuke avond gehad, gezellig gekletst op een terras, mijn danskunsten even geshowt (vooral met dank aan Mark die precies wist wat 'ie moest doen, dus ik hoefde alleen maar te volgen) en vooral weinig geslapen. Gelukkig heb ik de volgende dag 's middags nog bij kunnen slapen en zo kwam alles weer goed.

Gisteren was het een gewone zaterdag met niets bijzonders, maar vandaag zijn we naar Kingsland geweest, een pretpark hier in de buurt. Heel leuk! De hele familie (behalve Silje helaas) en opa & oma (ouders van Kim) waren mee. Achterstevoren in een watersplash, een frisse wind in de zweefmolen, kotsmisselijk uit een vaag ronddraaiding waarbij je tegen de wand wordt gehouden door de draaikracht, een een waterglijbaan (ja, net als die bij Roller Coaster Tycoon, waar de rubbere bandjes altijd uit de bocht vlogen na een tijdje...). Was een erg leuke middag, dus we kunnen er weer even tegenaan!

Volgend weekend moet ik wat extra werken, maar ga ik ook met de Vereniging van Nederlanders in Stavanger boerenkool met worst eten! Kom maar op met die Nederlandse dingen... (Renée, kan niet wachten tot je pepernotenvoorraad hier is! En jij zelf natuurlijk ook, gezellig!!!)

Reacties

Reacties

Michiel Ruijs

Leuk verhaal weer Nathalie! Eet smakelijk met die boerenkool! Natuurlijk ook een keer zuurkool met spekjes en een keer stamppot rauwe andijvie en natuurlijk niet te vergeten hutspot...

Renée

Die pepernoten worden morgen ingeslagen en in de koffer gegooid :) nog maar 3 weekjes wachten!! Heeeeel veel plezier tot dan en zie je snel!! :) xx

oma

Hallo Nathalie,
Ja wat was het gezellig in Zeeland he? We hebben genoten! Jij zit weer op je "stekkie", en zo te zien, doe je weer leuke dingen met de kinderen.Leuk dat je met de Hollandse groep boerenkool gaat eten. Je had weer leuke foto"s.
Tot de volgende keer, liefs,
Oma.

Leo Lamers

Mooie foto's en leuk verhaal weer Nathalie. En wat een verrassing was het dat jullie bij ons in Zeeland op bezoek kwamen!
Schrijf zo lekker door, en we zien elkaar weer met kerst!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!