Eerste twee dagen / First two days!

---English Below---

Ik ga het niet vreselijk lang houden (maar ik ken mijn eigen schrijven, dus dat zal wel weer niet waar zijn...), maar hier even de eerste twee dagen! Ik ben helemaal veilig aangekomen, al duurde het wel even voordat ik er was. Vroeg opgestaan, m'n broertje had zelfs vrijgenomen, zo leuk! Op Schiphol waren we best vroeg want we hadden helemaal niets tegen, dus nog lekker een appeltaartje gegeten en koffie gedronken met z'n vijfen (gezin + oma). Toen was het écht afscheid nemen en dat was heel raar, maar gelukkig geen grote drama's. Ik had er vooral heel veel zin in!

Het enige waar ik tegenop zag was mijn overstap in Oslo, omdat die zó kort was. Nou, dat ging na een gezellige eerste vlucht naar een man die maar bleef kletsen over Noorwegen, ook goed mis. We hadden een kwartier vertraging (normaal dus geen probleem), en de koffers waren ook superlaat. Toen had ik nog tien minuten om mijn koffer in te checken, door de security te gaan en nouja, je raadt het al: daar ben ik niet eens aan begonnen. Gelukkig werd ik vriendelijk geholpen en kon ik mijn vlucht kosteloos zo omboeken. Toen had ik ineens twee uur overstaptijd, kon ik heerlijk lunchen (lekkertje kaneelbroodje ever!!!) en even ontspannen. Helemaal weer relaxed het volgende vliegtuig in en daar stond eindelijk de familie me op te wachten met Noorse vlaggetjes en een welkomstbord, zo lief!

Thuis stond er een schaal heerlijke sushi klaar, met na afloop een ontzettend lekkere chocoladetaart waar we maar niet vanaf kunnen blijven --zie de foto's van 'eerste week'-- (Kim verstopt zijn stukje zelfs bij het ontbijt zodat niemand het hopelijk ziet.. mislukt!) Daarna al m'n spullen uitgepakt in m'n nieuwe kamer, waar al heel lief een paar foto's waren ingelijst van m'n ouders en van mij met onze hond. Heel leuk! Binnenkort meer leuke dingen ophangen en wat foto's afdrukken. Stond ook een welkomstpakket op mijn bed met allemaal toiletspullen, lekkers en leuke kleinigheidjes. Helemaal op en top ontvangen dus!

Vandaag, vr 9 juli, zijn we met de boot wezen varen en heb ik mijn eerste vis gevangen! Ook ben ik keihard verbrand en is Nathaniël al helemaal gewend dat ik erbij ben. Gaat snel! Vooral het spelletjes "Ready... go!" en dan heel hard naar me toe rennen en knuffelen was vanavond een feest. Dat hebben we wel een kwartier gedaan. Nou zie je, het is weer een lange blog geworden, die ik nog even snel in het Engels ga vertalen. Welterusten!

-------------------------------------------------------------------------

I'm not gonna make this a long story, but knowing myself I probably will, but here are the first two days! I arrived savely after I missed my second plane, but I could easily book a second flight. The suitcases were late and the first plane was delayed and I had only 45 minutes, of which were 10 left. Na-ah, that didn't work at all! Luckily I didn't have to pay for a new ticket and everything went very smooth and relaxed :) My new Norwegian family was waiting for me at Stavanger and it was so cute! They had flags and a welcome-sign for me!

At home there was a large portion of sushi ready for us and we had one of the best chocolate cakes every as dessert! We can't stop eating it, even at breakfast Kim tries to hide a piece he took without sharing. After dinner I unpacked my suitcase in my new room. There were pictures already of my family, and a welcome-package with bath-stuff and sweeties in it, so cuute! I'm gonna decorate my room later on.

Today, fr. july 9, we went out with the boat on the ocean and I catched my first fish! I have a sunburn as well and Nathaniël is all used that I'm around. It goes so fast! Especially the little game "Ready... go!" and then running towards me and hugging me, was his favourite tonight. We played that for like fifteen minutes straight on. Well, as you can see this blog became quite long and it's 30 minutes later from when I started to write, because I also had to translate it to English. Have a very good night!

You can check my pictures for more pics of the first two days!

Reacties

Reacties

Jolanda van der Burg

Dit is volgens mij een super gezin, wat een ontvangst!
Je begrijpt ik vanaf nu volger.
Ik wens je heel veel plezier, maar daar hoef ik me geloof ik geen zorgen over te maken.????????????

Jolanda van der Burg

Sorry, smileys zijn vraagtekens geworden.

Opa

Hallo lieverd,
Nou, nou, wat een ontvangst!! Je had het niet beter kunnen treffen.
En het wende heel snel, begrijp ik. En dan al meteen de volgende dag met de boot de oceaan op! En dan al je eerste vis gevangen. Wat een mooi begin van dit avontuur, want dat is het toch wel, vind ik.
Je hebt het zo te zien aan de foto's wel heel goed getroffen. Ik ben benieuwd naar je volgende avonturen. en blijf je volgen, zoals men dat tegenwoordig noemt, maar geen Facebook, hoor!
Veel liefs en sterkte wenst jou
Opa.

Opa

Dag Nathalie,
Graag zou ik van je weten, hoe en waar ik het vervolg van jouw dagboek kan lezen. Wil je mij dit alsnog even mailen?
Bedankt.
Alles verder ok?
Groetjes, ook namens Oma
Opa.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!