Eerste maand zit erop! / First month is over!

--- For English, scroll down! ---

De eerste maand zit erop! Nu echt een korte blog, want ik heb heel veel gedaan dit weekend en ik ga zo even lekker relaxen en dan skypen met vriendinnen! De afgelopen week was rustiger dan de eerste twee weken hier, maar we zijn nog steeds van hot naar her gereden. Even een boodschapje hier, drie wassen tussendoor, een pakketje ophalen daar en het huis opruimen en dan is het al weer tijd om Nathaniel van kindergarden te halen. De tijd gaat ontzettend snel hier (wat zo z'n voor- en nadelen heeft)! Zo snel, dat ik niet eens meer precies weet wat we allemaal hebben gedaan de afgelopen twee weken. Vooral veel 'gewone' dingen eigenlijk. Alle wassen wegwerken en opruimen van de twee weken daarvoor, omdat we toen druk waren met vanalles en nog wat. Inmiddels ben ik helemaal gewend hier in huis, en de kinderen beginnen ook steeds meer aan mij te wennen!

In het weekend gaan we lekker naar buiten en zo zijn we vorige week ook weer gaan varen. Ik heb weer drie vissen gevangen! En we zijn een aantal keer naar een open plek geweest waar we weer broodjes op een stok boven een vuur hebben gebakken. Zo leuk (en lekker!) om te doen. 's avonds doe ik meestal niet zoveel meer, maar de afgelopen paar dagen ben ik samen met Silje begonnen om True Blood opnieuw te kijken (vooral voor 'Eric' - Alexander Skarsgard.. ja die van Tarzan). Het duurde wel vier episodes voordat hij er eindelijk in voor kwam. Anyways... verder regent het hier heel veel! Van de hele maand dat ik hier ben, hebben we maarliefst vier zonnige dagen gehad. Gisteren was één van die dagen!

Ik heb mezelf gedwongen om er gisteren op uit te gaan en heb een wandeling van ruim een uur gemaakt, de TV-toren beklommen en genoten van de zon en het uitzicht, en nog ruim een half uur door de Botanische Tuin gelopen die vol stond met mooie bloemen. Nog een stop bij de Ecologische winkel (waar ze yummy-broodjes en biologisch sap etc. verkopen) en toen weer terug naar huis! Na een half uur belde Silje of ik de kinderen nog een uur mee naar de speeltuin kon nemen, dus daar gingen we weer (Karma, want ik had heel veel ijs en andere ongezonde dingen gegeten). Lekker buiten geweest dus! En vandaag ook: een dagje naar een aquarium/buitenspeelplaats. Lekker vermaakt, maar nu ben ik wel moe en ga ik nog even van de laatste uurtjes van mijn vrije dag genieten. Fijne zondag!

------------------------------------------------------------------

FIRST MONTH IS OVER!

The first month is over! Now a short blog for real, because I did so much this weekend and I really need to relax and Skype with my friends! De last week was much more peacefull than the first two weeks, but we've still been running in and out. Picking up stuff here, doing the laundry, cleaning out stuff, grocery-shopping and then it's time already to pick up Nathaniel from kindergaden. Time goes so fast over here (which has it's pro's and con's)! So fast that I can't even remember all the things I did in the last two weeks. A lot of regular stuff, which is good. I'm all used to everything in here now and the kids are really getting used to me as well, so that's a nice progress!

In the weekends we go out as much as possible. Last weekend we went out sailing again and I catched three fishes! We've been to some public places, made our own stickbread again (I love that, it's so much fun and very tasty!). At night we don't do much. Sometimes I play with Nathaniel, and Silje and I also start to (re)watch True Blood (especially because of 'Eric' aka Alexander Skarsgard.. yes, that one from Tarzan). It took four episodes before he appeared, but oh well... Anyways, it has been raining a lot over here! I'm here for a whole month now, and I've seen the sun for four days only. Yesterday was one of those days.

I forced myself to go outside and so I did. I made a walk of one our, climbed the TV-tower again and enjoyed the view and the sun, and I walked through the Botanic Garden for at least half an hour. I made a stop at the Ecological store where they sell yummy breads and drinks and then I went back home again! There Silje asked me to take the kids to the playground for at least an hour, so there we went out again (karma, because I ate a lot of ice cream and other unhealthy stuff). We had a lot of fun though and I've spent quite some time outside. Today as well. We went to some aquarium/outside playground. We had some more fun and now I'm kinda exhausted. I'm gonna enjoy the last hours of my day off. Have a nice Sunday!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!